onsdag 23. juni 2010

Valpedagbok, onsdag 23. juni

Kampen om puppen...
...kan du tro det. Her har jeg 8 patter og 5 valper, og det skulle være mer enn nok (og det er det selvsagt) men du må ikke tro at de kan suge av en hvilke som helst pupp, nei.. de skal ha grompuppen sin hver og en av dem. Noen skal på død og liv ha den som ligger under, og noen skal ha den midterste. De krabber over og under hverandre, her er det ingen køkultur. Har en annen kommet først og tatt den som en annen og større og sterkere vil ha, så dyttes de til side, og stakkars Espen minste mann taper hver gang.

Han er jo sååå søt veslegutten min, født som minstemann og det er han fortsatt. Men vrang, jaaaa, mor finner en fin pupp til han og holder den grådige storebroren unna, men skal han ha den... neiiii... han skal ha den som ligger under og åler seg under magen min for å finne den som ingen kan se engang, nåja, de ser jo ingenting enda, men han går nok etter lukta kan jeg tenke meg. Han kommer seg nok fram her i livet med det pågangsmotet kan du tru.

... og her er søster'n hans. Ser da ut til at hun har fått nok mat, men så søt som hun er, et riktig sjarmtroll spør du meg.
Apropos mat, mor fikk hetta her om dagen. Hun tittet opp i kassa og en av "gromungene" mine hadde noen merkerlige bevegelser og var hvit rundt munnen. Mor kom med utrop og la seg på kne foran kassa. Hun var redd de hadde fått i seg noe lo fra varmeteppet de ligger på, men vet du hva det var...
M E L K E B A R T E R... Ikke noe i veien med produksjonen her i kassa nei. En av de andre hadde melk på kinnet, ja så måtte jeg til å vaske dem igjen da...
Ha en fin kveld alle sammen og husk litt matkultur da... ikke storm ned i matfatet.

1 kommentar:

  1. Herlig å lese om valpenes verden! Melkebarten skulle jeg gjerne hatt bilde av!! Gleder meg til å se dem igjen i ettermiddag! Klem fra Grandtante Elin

    SvarSlett