tirsdag 13. juli 2010

Valpedagbok tirsdag 13. juli

Dansen i matfatet:o)
Idag har valpene mine fått sitt første måltid, dvs første måltid som de fikk lov å spise alene. Ojjj, for et søl men jeg tror de koste seg skikkelig og matlysten var det ingenting å si noe på. Denne gangen skal jeg ikke fortelle så mye, tror jeg lar bildene snakke litt for seg selv.
Mor hadde laget et fat med oppblødt valpefôr, det var nok en mellomting av av suppe og grøt. De har jo ingen tenner enda, men etterhvert vil maten bli litt "fastere i fisken".

Vet du hva hun gjorde med meg, stengte meg ute fra valpebingen, sa at jeg ikke fikk spise opp for unga, men jeg skulle få restene etterpå. Det fikk jeg også, når de var ferdig med sølet sitt fikk jeg restene og det smakte som vanlig godt, mor påstår at jeg er et matvrak, ikke pent å si noe slikt syns jeg, men mat er  G O D T.

Neste rett var Biola med litt vann, jeg trodde det skulle være desserten, men akk så feil jeg tok...
Ikke noe å si på innsatsviljen her nei...


Tror det må en liten vask til etterpå... de var forresten flinke til å vaske hverandre etterpå, der de satt og vasket hverandre i ansiktet, fikk ikke tatt bilde av det dessverre.
Mor var kjemphyggelig å slapp meg inn i valpebingen slik at jeg kunne få resten, vet forresten ikke om det var så lurt, bare se her...


... det her kaller jeg dessert med stående buffet...
Velbekomme...
Tid for middagslur etterpå


... kanskje ikke for alle... "Minsten" ville vel visst heller sparke fotball, litt mosjon tar ingen skade av...

Bon appetit

1 kommentar:

  1. De er bare så utrolig herlige. Hadde jeg hatt litt mer fritid og en gubbe til å vaske hus, lage mat og stelle hagen så skulle jeg tatt den brune tvert. (hm...pappa er jo både god på mat og hage, vasking og rydding er han derimot elendig på,men tror han har peng til vaskehjep) ;P He he..

    SvarSlett