lørdag 3. juli 2010

Valpedagbok, søndag 3. juli

Hei igjen.
Tenk 2 uker idag. Det er helt utrolig. De er så vakre disse småttene mine, dere skulle bare se dem. De blir ikke fotografert for tiden for de begynner å åpne øynene sine og da er de veldig ømfintelige for skarpt lys, deriblandt blitz.
Mor knipset et bilde i forrige uke av en av gutta, er'n ikke skjønn...

Han blir skimmel i fargen, det blir også broren og den ene søsteren, akkurat som storebror Dicco.
Den siste jentungen blir nok antagelig hvit og brun som storesøster Zetti.
Vakre unger de også fra det forrige kullet mitt også. Nå er det skikkelig gøy å se på dem, de utvikler seg fra dag til dag. Denne uken skjer det veldig mye for allerede om en uke skal de begynne å være nede i stuen og ute i hagen. De begynner å se og høre... hjelp jeg bør kanskje dempe meg litt da... hmmm skal prøve.
Mor har laget utegrind til dem denne uka, hun sa noe sånt som "best gjøre det mens det ennå er oppholdsvær". Det er satt opp partytelt på terrassen, inne i der er det et gammelt bur etter mor Pia som de kan leke i og et plaskebasseng... grønt... Rundt der er det valpegrind slik at vi har litt kontroll med dem.
Det ble forøvrig innviet idag av barnebarna til mor som kom på ferie fra Hammerfest, tenk de har hatt på seg strømpebukse helt til de kom på besøk. De heter Milla og Iben og koste seg masse i bassenget, spiste ekte norske jordbær... "kortreist mat" heter det visst, var fra Røyse utenfor byen her, forresten der Dicco bor.
Nå dro jeg visst lagt "utpå landet" jeg snakket jo egentlig om utviklinene til de vakre små i 2 etg.
Jeg (vi) satt og så på dem idag i valpekassa altså, en prøvde å sette ben under seg og stupte overende, ellers tar de litt mer kontakt med hverandre som de prøver å leke litt, men bare litt.
Tenk om en uke har de lært å gå, de ser og hører... og skal sosialiseres med omverden slik at de blir fine små verdensborgere på 4 ben. ... og ikke minst de skal få smake på ordentlig mat, ohhhh hva jeg gleder meg til litt avlasting. Det skal vi fotografere, da er de snåle altså skjærer allverdens grimaser. De første dagene får de karbonade med eggeplomme, snakk om gourmetmat, jeg må klare meg med tørrfôr, forresten jeg får restene etter dem... herlig!
Ha en fin uke alle sammen, vi kommer sterkere tilbake, og da skal vi nok legge inn masse bilder av dem.
Hilsen fra Ahura og "småttene"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar