onsdag 26. mai 2010

Valpedagbok onsdag 26. mai

Hei alle sammen.
En liten presentasjon er kanskje på plass. Jeg heter Ahura, uttales Aura og betyr lys og utstråling, mor sier jeg har utstråling så det holder for to. Jeg er 4 år og skal mitt 2. valpekull. Det første ble født i januar ifjor. 2 av dem har jeg litt kontakt med, Dicco bor ikke lange herfra og er en kjekkas som trener lydighet og går spor. Lille Zetti, datter, er ei kjempesøt jente i Brummendal. Hun trener også lydighet og bor på et småbruk sammen med 2 andre hunder og noen hester. Hun er coooool. Ellers er det Danilo som bor i Sandvika, og Dante, som de kaller Otto til daglig bor på Røa i Oslo. Begge har gått valpekurs og hverdagslydighet hvor de fikk exellent til eksamen... det er gutta sine det...

Nå er det bare 3 1/2 uke igjen til jeg skal ha valpene mine. Mor sier jeg maser noe aldelses forferdelig, er sulten hele tiden sier hun... Nå har hun økt til dobbel porsjon som deles på 4 ganger om dagen, siste måltid kaster hun utover plenen slik at jeg må søke den opp sjøl... litt hodebry er bra sier hun... må jobbe litt for føden... he he.

I går klipte mor og tante Elin (det er hun som har søsteren min Kela) meg helt ned til skinnet. Føltes frykelig som en nakenhund eller noe i den duren. Mor sier det er best nå, med sommer og valper og det hele, blir ikke så varmt sier hun. Hun har sikkert rett men jeg føler meg veldig naken. Heldigvis lot hun hodet være i fred for saksa, så sveisen er fortsatt intakt.
Legger ved et bilde av meg og mammaen min Pia, hun døde brått ifjor sommer og vi savner henne veldig. Hun var skikkelig flott og elsket å løpe fort i skogen. Hun var alltid så glad, men også ganske myndig. Hun passet alltid godt på meg. Vi hadde det kjempfint sammen.
Nå blir jeg jo mamma selv, spennende.

Æsj!!!, der tok'a meg på fersken gitt, mor altså, mens jeg sjekket alle bukselommene hennes i 2 etg. Tenkte kanskje det var litt mat der.... sulten... tar på å lete opp maten sin i gresset.
Dette var litt for idag. Skal prøve å skrive litt inne imellom "slagene" her i huset
I neste uke skal vi begynne å gjøre istand valperommet.
Hilsen og klem fra Ahura, eller våt snute som tante Siv sier...
Vi "snakkes"

1 kommentar:

  1. Hei søster, ser at mamma'n min har vært hos deg ja! Så sånn ut for en måned siden. Ta det med ro det vokser ut igjen - jeg ser snart normal ut igjen, ikke som en italiensk nakenhund som mamma sa ( hva mente hun med det tro???)Lykke til med fødselen(e) gleder meg til å bli tante igjen!! Kos deg i solen så lenge - du blir ikke solbrent det er bare tull, tror jeg.... våt snute fra søster Kela og kos fra "tante Elin"

    SvarSlett