torsdag 20. mai 2010

En liten pinsehilsen

Hei.
Nå går jeg inn i en travel uke og har lyst til å sende en liten maihilsen fra "Huset mitt".
Endelig er sommerværet her og den kalde nordavinden ser ut til å ha forsvunnet for en tid. Det gir ny energi til kropp og sjel, de lokale plantesenterene gnir seg i hendene.
Folk hamstrer planter og sommerartikler over en lav sko. Jeg har selvsagt også tatt meg en tur. Litt fornyelse på trappen. Bakhagen står foreløpig i malingens tegn, vinduskarmene skal få det strøket med hvit maling som jeg ikke rakk i høst. Plantingen der kommer senere og vil nok henge litt høyt slik at "småttene" til Ahura ikke graver alt opp igjen. De får stupe rundt i gamle bed fra ifjor.

Ahura er drektig og venter valper ca. 20 juni (se hjemmesiden min). Gleder meg enormt til å få disse små krøllebarna i huset. Da blir det liv i leieren iallefall etter de 3 første ukene. Forberedelsene er i full gang. Det blir valperom (i atelieret mitt) og ute i bakhagen skal det lages valpebinge slik at de kan være ut mest mulig når sommerværet slår til. Jeg vil også lage en valpebok her på bloggen slik at disse småttene kan følges.

Neste uke åpner Ringerikes Malerklubb kulturuke utstillingen sin. Dette pleier å være en stor salgsutstilling med 60- 70 malerier fra klubbens medlemmer. Jeg er sekretær i klubben og skal lage katalog, ta fotos av maleriene og oppdaterer klubbens hjemmeside. Travelt men artig. Treffer jo så mange hyggelig mennesker.

Ellers har jeg har fått "dilla" på skrive på steiner. En kjekk hobby og tidsfordriv (hvis jeg trenger det da) når alelieret er opptatt av valper og malersakene nok får 2. prioritet en stund. Dette kombinerer jeg fint med lufteturene til Ahura. Er redd jeg går å stirrer ned i bakken på jakt etter fine steiner når vi rusler rundt i skauen.
Med dette ønsker Ahura og jeg dere alle en riktig fin pinsehelg.

1 kommentar:

  1. Så koselig! Tenkte faktisk på om jeg skulle dekorere et par steiner ute, jeg også. Uterommet vårt er helt tragisk. Det er jeg ikke så god på.... eller rekker aldri...Vi sees vel i kveld. Jeg kommer med bildene mine.

    SvarSlett