torsdag 7. april 2011

Litt om pappaslekten

Mens vi venter på valpenes ankomst tenkte jeg å skrive litt om pappaslekten.
Bestefar "Pablo" (Imperie's Pablo Picasso), er en utrolig koselig og flott hannhund som bor hos Solveig i Trollhättan i Sverige. Han er svensk champion. Jeg var så heldig å bli kjent med han på en tur til Sverige ifjor og falt fullstendig for denne sjarmøren. Han kommer fra kennel Imperies i Sverige.
Bestemor "Zera" (N S UCH NORDV-06 NV-09 Yllegårdens Com-Zan Zanzera) er også av svensk oppdrett, men flyttet til Mette Torheim Riccia kennel i Norfjordeid som valp, og her vokste hun opp til å bli ei stødig og flott tispe.
Her hos Mette ble "Krekling"  (Riccias Felice Fratellino) født en novemberdag i 2007, et kull på 4 valper 3 gutter og ei jente. Dette har blitt et utrolig flott kull. Hvis du ønsker å lese mer om dem gå inn på Riccias hjemmeside og se under F-kullet.
Krekling har A-hofter, A-albuer og er øyelyst uten anmerkninger. Han er en staut kar som bor hos Lise i Oslo. Jeg syns han var en flott match til Briza og har de egenskaper jeg var på jakt etter.
Dette var noen bilder av den vordende pappa, og jeg vet det sitter en stolt matmor i Oslo og venter på de små "barnebarna".
Neste valpeblogg blir en presentasjon av mamma Briza

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar