lørdag 23. april 2011

2 uker

Jeg sitter ute på trappa og skriver med Briza ved siden av meg mens de to andre har lagt seg ute på bakken. Mille som vanlig med en kvist i munnen, hun må alltid tygge eller bære på noe. 
Valpene har fått morgenstellet sitt av meg, med rent underlag, og melk fra Briza. Før kunne de ligge og dorme når hun entret kassa, nå er det vill krigsdans med en gang de kjenner lukta av mammaen sin.
 Den "lille" jenta:-))
Igår var de 2 uker gamle, jammen hvor fort tiden går... De beveger seg raskere i valpekassa, øynene har fått smale sprekker og vekta øker.
Jeg knipset disse to bildene igår. Da de ikke skal utsettes for skarpt lys (gardinene er trukket for) i denne tiden hvor de åpner øynene sine derfor tok jeg bildene uten blitz, men brukte stativ. Det var et forsøk og det ble akseptabelt. De må bare ligge helt stille ellers blir bildet uklart. De neste bildene blir nå tatt når de har åpnet øynene, og da blir det også mye morsommere bilder.

Igår forberedte jeg meg på at valpene snart kan være ute, så plattingen bak huset ble behørlig vasket med god hjelp av Mille...

En vannhund fornekter seg ikke... nesten... de to andre beskuet det hele på avstand.


Det var et salig rot mens vi holdt på.
Lagottoen er jo også en apportør hvilket et av familiemedlemmene her viser til gangs...
Mors tøffel trang da absolutt en tur ut i det fine været... "noe som vil leke her"...
Dette var bare en blikk inn til oss i disse påskedagene. Livet dreier seg stort sett om hunder og valper, men det er jo kos, og nå gleder jeg meg til alle er på ett gulv her nede i 1. etg. Det blir litt enklere... Det vil bli laget valpebinger både inne og ute.
Fortsatt god påske til dere alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar