torsdag 17. desember 2009

Lagotto Romagnolo


Om dette navnet høres ut som en pastarett, så er det altså ikke det...
Min faste følgesvenn er en hund av denne rasen. Rasen kommer fra Romagnadistriktet i Italia og er en apporterende vannhund. De er omskolert til trøffelhunder og er skikkelig gode og fine arbeidsglade kamerater. De bader i alt fra vannkopper til søledammer, elsker å gå spor, drive med lydighet eller agility. Dette er nok en veldig forenklet variasjon av rasen. Hvis du ønsker å vite mer om den, ta en titt på hjemmesiden min.
Min Ahura er 3 1/2 år gammel. Hun er født og oppvokst her i huset hos meg.Ahura og jeg trener lydighet og hun fikk opprykk i klasse II denne høsten. Det var nesten "julekvelden og nyttårsaften" på en gang da hun klarte det på et stevne i Asker.
Ahura har et valpekull og til vår store glede bor den ene sønnen hennes her i distriktet, på Røyse. Da har vi en god sjanse til å følge denne herlige gutten også. Han heter Dicco og trener også lydighet, samt går spor tross sin unge alder på 11 mndr.
Dette var en liten presentasjon av min store lidenskap og hobby, sammen med et par andre interesser jeg har.
Vil nok komme tilbake til Ahura senere også, da hun stort sett er sammen med meg over alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar